Obchodné podmienky

I. Základné ustanovenia

1. Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „Obchodné podmienky“), ktoré upravujú podmienky platné pri nákupe v internetovom obchode www.aripu.sk, ktorého prevádzkovateľom je:

Obchodné meno: ARIPU s. r. o.
Zapísaná v Obchodnom registri OS BAI, Odd.:Sro, vl. č. 152998/B
Sídlo: Na Revíne 15/2944, 83101 Bratislava
IČO: 53 806 328
DIČ: 2121 5001 06
Bankový účet: SK04 1100 0000 0029 4510 9776
Predávajúci nie je platiteľom DPH
E-mail: info@aripu.sk
Tel. č.: +421 902 749 426 / +421 944 182 323
(ďalej len Predávajúci)

2. Obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti medzi predávajúcim a kupujúcim. Obidve dve strany uzatvárajú medzi sebou kúpnu zmluvu prostredníctvom webového rozhrania.
3. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Odlišné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok.
4. Všetky zmluvné vzťahy sú uzatvorené v súlade s platnými právnymi predpismi v Slovenskej republike.
5. Všeobecné obchodné podmienky sú v súlade s ustanoveniami zákona:
č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov;
č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov;
č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov;
č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov.
6. V prípade, že je zmluvnou stranou právnická osoba, riadia sa vzťahy neupravené obchodnými podmienkami zákonom č. 513/1991 Z. z. Obchodným zákonník v znení neskorších predpisov.

II. Vymedzenie pojmov

1. Spotrebiteľskou zmluvou je každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára predávajúci a kupujúci.
2. Predávajúcim je spoločnosť ARIPU s. r. o., ktorá prevádzkuje internetový obchod. Jeho predmetom je predaj tovaru prostredníctvom internetového obchodu a je umiestnený na internetovej stránke www.aripu.sk (ďalej len „internetový obchod“).
3. Kupujúcim je zákazník, ktorý na základe kúpnej zmluvy vstupuje do zmluvného vzťahu s predávajúcim, pričom zákazník môže byť aj samotný spotrebiteľ.
4. Kupujúcim nášho internetového obchodu môže byť každá fyzická alebo právnická osoba spôsobilá na právne úkony. Kupujúcim podľa týchto obchodných podmienok sa za určitých okolností môže rozumieť aj tretia osoba, ktorú zákazník v záväznej objednávke určí ako splnomocnenú osobu, ktorej má byť objednaný tovar odovzdaný (ďalej len „oprávnená osoba“). Objednaný tovar môže prebrať aj oprávnená osoba, ktorej meno bolo uvedené v záväznej objednávke.

III. Objednávka a uzatvorenie kúpnej zmluvy

1. Pri zadávaní objednávky si kupujúci vyberie tovar, počet kusov tovaru, spôsob platby a spôsob doručenia. Pred odoslaním objednávky je kupujúcemu umožnené kontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil. Tento výber potvrdí kliknutím na tlačidlo „Skontrolovať a objednať„. Objednávky uskutočnené prostredníctvom internetového obchodu sú záväzné. Pri odoslaní objednávky kupujúci potvrdzuje zaškrtnutím, že sa oboznámil a súhlasí s obchodnými podmienkami.
2. Po spracovaní objednávky zašle predávajúci kupujúcemu na zadanú e-mailovú adresu potvrdenie o prijatí objednávky (potvrdenie objednávky), ktoré obsahuje číslo objednávky, názov a špecifikáciu tovaru, údaj o cene tovaru a náklady na doručenia (poštovné), spôsob platby, údaj o predpokladanej dodacej lehote tovaru, údaje o mieste, kam má byť tovar dodaný, údaje o predávajúcom, prípadne ďalšie informácie. Doručením potvrdzujúceho e-mailu o prijatí a potvrdení objednávky dochádza k uzavretiu kúpnej zmluvy medzi kupujúcim a predávajúcim.
3. V prípade, že má kupujúci vytvorené užívateľské konto, objednávka bude zároveň archivovaná v sekcii „Objednávky“, do ktorej budete mať prístup výhradne kupujúci po prihlásení. Na e-mailovú adresu kupujúceho môžu byť v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky.
4. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo forme e-mailových správ.
5. V prípade, že niektorú z požiadaviek uvedených v objednávke nemôže predávajúci splniť, zašle kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu zmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzatvorená potvrdením kupujúceho o prijatí tejto ponuky predávajúcemu na jeho e-mailovú adresu uvedenú v obchodných podmienkach.
6. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za objednaný tovar v lehote uvedenej v potvrdení objednávky, najneskôr však pri prevzatí tovaru.
7. V prípade, že došlo k zjavnej technickej chybe na strane predávajúceho pri uvedení ceny tovaru v internetovom obchode, alebo v priebehu objednávania, nie je predávajúci povinný dodať kupujúcemu tovar za túto úplne zjavne chybnú cenu ani v prípade, že kupujúcemu bolo zaslané automatické potvrdenie o obdržaní objednávky podľa týchto obchodných podmienok. Predávajúci informuje kupujúceho o chybe bez zbytočného odkladu a zašle kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu zmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením o prijatí kupujúcim na e-mailovú adresu predávajúceho.
8. Prevádzkovateľ spolu s tovarom dodá kupujúcemu všetky náležité doklady, ktoré sa k tovaru vzťahujú: faktúru ( daňový doklad ), príp. záručný list (ak ho výrobca poskytuje).
9. Kupujúci môže zrušiť objednávku telefonicky alebo e-mailom (info@aripu.sk), ak ešte nebola vybavená. Pre zrušenie objednávky nás prosím kontaktujte prostredníctvom kontaktného formulára alebo na tel. čísle +421 902 749 426 / +421 944 182 323.

IV . Zákaznícky účet

1. Po registrácií na našom internetovom obchode, môže sa kupujúci prihlasovať do svojho zákazníckeho účtu. Prostredníctvom zákazníckeho účtu môže kupujúci vytvárať objednávky. Objednávky môžu vytvárať aj neregistrovaní kupujúci.
2. Pri registrácii a vytváraní objednávok je povinný kupujúci zadávať iba pravdivé údaje. Zvolené údaje si môže kupujúci vo svojom zákazníckom účte aktualizovať. Zadané údaje poskytnuté v zákazníckom účte alebo pri vytvorenej objednávke považujeme za správne.
3. Prihlásenie do zákazníckeho účtu je zabezpečené prihlasovacím menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť, ohľadom prístupov do svojho zákazníckeho účtu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie zákazníckeho účtu tretími stranami.
4. Kupujúci nemá právo poskytnúť svoj zákaznícky účet tretím stranám alebo osobám.
5. Predávajúci má právo zrušiť zákaznícky účet, v prípade že kupujúci účet dlhšie nevyužíva, alebo porušil povinnosti vyplývajúce z kúpnej zmluvy alebo obchodných podmienok.
6. Kupujúci súhlasí, že používateľský účet nemusí byť nepretržite dostupný, a to hlavne v prípade prebiehajúcej údržby rôzneho charakteru.

V. Cena

1. Všetky ceny tovaru a služieb sú uvádzané ako konečné, nezahŕňajú však cenu dodania tovaru.
2. Všetky akcie/zľavy platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom výrobku nie je uvedené inak.
3. Akékoľvek dodatočné zľavy, ktoré sú:
•   poskytované nad rámec zliav uvádzaných pri jednotlivých produktoch na našom internetovom obchode
•   individuálne zľavy pre zákazníka
•   zľavy poskytované na základe spolupráce nášho internetového obchodu s tretími stranami

nie sú vzájomne kombinovateľné medzi sebou.

4. Konečná cena (ďalej len „konečná cena“ je uvádzaná v objednávkovom formulári tesne pred odoslaním objednávky, je uvedená vrátane všetkých poplatkov (balné, poštovné), ktoré musí kupujúci pre získanie výrobku alebo služby zaplatiť. Túto cenu nie je možné predávajúcim jednostranne meniť.

VI. Dodacie podmienky

1. Tovar, ktorý je na sklade, je expedovaný zvyčajne do dvoch pracovných dní.
2. Tovar, ktorý na sklade nie je, je vždy označený pojmom „Na šteknutie“. Takýto tovar treba vyrobiť. Výroba môže trvať až 14 pracovných dní.
3. Ak sa predávajúci a kupujúci v kúpnej zmluve nedohodli inak, je predávajúci povinný splniť objednávku a doručiť tovar v lehote najneskôr do 30 dní od prijatia objednávky. Ak objednaný tovar alebo časť tovarov z objednávky nie je možné dodať vo vyššie uvedenej lehote, bude predávajúci kupujúceho o tejto skutočnosti informovať v čo možno najkratšom čase a oznámi nový predpokladaný termín dodania tovaru alebo navrhne dodanie náhradného tovaru. Ak predávajúci nie je schopný tovar zabezpečiť ani v dodatočnej lehote, má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti predávajúci vráti finančné prostriedky kupujúcemu do 14 dní na určený bankový účet.
4. Objednávky kupujúci vybavuje priebežne každý pracovný deň.

VII. Miesto a spôsob dodania

1. Záväzok dodať tovar je splnený odovzdaním tovaru kupujúcemu resp. oprávnenej osobe uvedenej v objednávke. Tovar predávajúci doručuje:

•  kuriérskou spoločnosťou DPD na adresu, lehota dodania sa predlžuje o 1 pracovný deň pre doručenie kuriérskou službou.
•  tovar môže kupujúci vyzdvihnúť v Zásielkovni – osobný odber, na pobočke, ktorú si kupujúci zvolí. Lehota dodania sa predlžuje o 1 pracovný deň pre doručenie na zvolenú pobočku.
•  tovar bude doručený na najbližšiu poštu/BalikoBOX, podľa adresy v objednávke.

Kompletné informácie o možnostiach dopravy si môžete pozrieť na tomto linku.

2. Voľba spôsobu dodania kupujúci vykonáva počas objednávania tovaru.
3. O tom, že objednávka bola odovzdaná prepravcovi, bude predávajúci kupujúceho informovať e-mailom. Ak tovar nebude doručený ani do 7 dní po našom potvrdzujúcom e-maily, kupujúci neodkladne kontaktuje predávajúceho a vybranú doručovaciu spoločnosť. Bližšie informácie o zásielke a možných dôvodoch nedoručenia po preverení následne poskytne predávajúci kupujúcemu e-mailom. V prípade, že kupujúci má zriadené používateľské konto, môže si aktuálny stav vybavovania objednávky kedykoľvek pozrieť aj v sekcii „Objednávky“.
4. Kupujúci je povinný prevziať tovar na dohodnutom mieste a čase osobne, alebo zabezpečiť jeho prevzatie. Prevzatie tovaru kupujúci písomne potvrdí v dodacom liste, ktorý je zároveň dokladom o zaplatení tovaru v prípade platby na dobierku. Po zaplatení sumy za objednávku obdrží kupujúci na emailovú adresu daňový doklad (faktúru), ktorý zároveň slúži ako záručný list. Spolu s tovarom kupujúci obdrží sumár objednávky, ktorý má len informatívny charakter a neslúži ako daňový doklad.
5. Záväzok dodať tovar sa považuje za splnený aj v prípade, ak kupujúci neprevezme tovar v dohodnutom čase a na dohodnutom mieste, resp. odmietne tovar prevziať. V prípade, ak si kupujúci tovar neprevezme a tovar sa vráti späť, má predávajúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť a od kupujúceho požadovať náhradu nákladov spojených s vrátením tovaru (predávajúci má právo na náhradu škody (podľa ust. § 420 a nasl. Občianskeho zákonníka), vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie objednávky – poštovné súvisiace so spätným zaslaním tovaru). Opätovné doručenie zásielky je možné len po vzájomnej dohode. Predávajúci má právo aj neuplatniť si právo na náhradu škody alebo si uplatniť toto právo len z časti.
6. Predávajúci nezodpovedá za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú nesprávne udanou adresou kupujúceho. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny za tovar, vrátane nákladov na dodanie, najskôr však prevzatím tovaru. Zodpovednosť za náhodnú skazu, poškodenie či stratu tovaru prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru alebo okamihom, kedy mal kupujúci povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore s kúpnou zmluvou tak neurobil.
7. Pri prevzatí zásielky je kupujúci oprávnený skontrolovať zásielku, či nebol poškodený obal zásielky (mechanické poškodenie spôsobené prepravou) a či je tovar bez vád. V prípade viditeľného poškodenia zásielky alebo tovaru je kupujúci oprávnený zásielku neprevziať. V prípade, že je zásielka porušená, kupujúci tovar neprevezme a spíše s doručovacou spoločnosťou protokol.

VIII. Spôsob platby, poštovné a iné poplatky

1. Kúpnu cenu kupujúci zaplatí predávajúcemu:

•  platobnou kartou cez platobnú bránu
•  platbou cez internet banking
•  na dobierku ( od 2,49 €)
•  bankovým prevodom na účet: IBAN : SK04 1100 0000 0029 4510 9776

Kompletné informácie o možnostiach platby si môžete pozrieť na tomto linku.

2. Kupujúci môže využiť zľavový kupón, pri jeho uplatnení predávajúci poskytne kupujúcemu príslušnú zľavu. Zľavový kupón je možné použiť len 1-krát. Zľavový kupón nie je možne vymeniť za hotovosť.
3. K uvedeným cenám tovaru predávajúci pripočíta balné a poštovné podľa spôsobu a adresy dodania.
4. Darčekovú poukážku je možné jednorazovo použiť na nákup tovaru na internetovom obchode www.aripu.sk do dátumu platnosti (platí do).
5. Kód uvedený na poukážke kupujúci zadá pri vytváraní objednávky do sekcie „Kód kupónu„. Do kolónky uvedie číslo poukážky a potvrdí kliknutím na tlačidlo „Použiť kupón“ .
6. Hodnota poukážky je uvedená na každej poukážke ako celková suma.
7. Ak je celková suma objednávky/nákupu:
    1. vyššia ako hodnota poukážky, zákazník doplatí rozdiel sumy,
    2. nižšia ako hodnota poukážky, zvyšok hodnoty bez náhrady prepadáva (poukážku je možné použiť iba v jednej objednávke)
8. V jednej objednávke je možné použiť maximálne jednu darčekovú poukážku.
9. Darčekovú poukážku nie je možné vymeniť za hotovosť.
10. Darčeková poukážka je platná len v krajine zakúpenia.
11. V prípade vrátenia tovaru uhradeného darčekovou poukážkou, je suma tohto tovaru vrátená prostredníctvom novej poukážky v hodnote vráteného tovaru.
12. V prípade platby prevodom na bankový účet, predávajúci vygeneruje zálohovú faktúru a pošle ju prostredníctvom e-mailu kupujúcemu. Kupujúci v tomto prípade má 15 dní na zaplatenie sumy vygenerovanej na zálohovej faktúry. Ak kupujúci nezaplatí požadovanú sumu do 15 dní, uzavretá kúpna zmluva bude automaticky rozviazaná a objednávka zrušená.
13. V prípade platby na dobierku, kupujúci zaplatí konečnú sumu doručovateľskej spoločnosti, ktorú si zvolil.

IX. Záručná doba

1. Na všetky tovary, ktoré predávajúci predáva na v uvedenom internetovom obchode, je poskytovaná zákonom stanovená záručná doba 24 mesiacov.
2. Ak je na predávanom tovare, jej ochrannom obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota upotrebenia, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
3. Na žiadosť kupujúceho je predávajúci povinný poskytnúť záruku písomnou formou (záručný list). V určitých prípadoch, postačí namiesto záručného listu vydať doklad o kúpe.
4. Záručný list obsahuje označenie predávajúceho (meno a priezvisko, obchodné meno alebo názov predávajúceho, jeho sídlo alebo miesto podnikania), obsah záruky, jej rozsah a podmienky, dĺžku záručnej doby a údaje potrebné na uplatnenie záruky. Ak záručný list neobsahuje všetky náležitosti, nespôsobuje to neplatnosť záruky.
5. Vyhlásením v záručnom liste vydanom kupujúcemu alebo v reklame môže predávajúci poskytnúť záruku presahujúcu rozsah zákonnej záruky, podmienky a rozsah tejto záruky určí predávajúci v záručnom liste.
6. Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie.
7. Na darčeky, ktoré kupujúci obdrží zadarmo alebo ako výhru zo súťaží, sa záruka nevzťahuje.
8. Nárok na bezplatnú záručnú opravu zaniká aj:
•   nepredložením kompletného tovaru vrátane príslušenstva,
•   neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru,
•   uplynutím záručnej doby tovaru,
•   neodborným a nešetrným zaobchádzaním alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
•   mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim.
9. Za vadu nemožno považovať zmenu tovaru, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby dôsledku jeho opotrebenia, či nesprávneho používania alebo nesprávneho zásahu, najmä ak:
•   vada vznikla v priebehu záručnej doby v dôsledku jeho opotrebenia alebo nesprávneho používania či nedostatočného, alebo nevhodného ošetrovania,
•   vada vznikla v dôsledku prirodzených zmien materiálov, z ktorých je tovar vyrobený,
•   vada vznikla v dôsledku akéhokoľvek poškodenia kupujúcim či treťou osobou alebo iného nesprávneho zásahu.

X. Stornovanie objednávky

1. Ak sa kupujúci rozhodne zrušiť objednávku, ktorá ešte nebola vybavená, je povinný kontaktovať predávajúceho čo možno najskôr, pričom je povinný uviesť číslo objednávky. Ak už bola Vaša objednávka zaplatená, predávajúci vráti finančné prostriedky najneskôr do 14 dní na číslo účtu, ktoré kupujúci uvedie. V prípade platby kartou (VISA, MasterCard) sa môže táto lehota predĺžiť, vzhľadom na postup v banke pri vracaní peňazí z platieb kartou.
2. Zároveň si predávajúci vyhradzuje právo stornovať objednávku na tovar, ak ho predávajúci nie je schopný dodať z dôvodu nedostupnosti (vypredania zásob alebo stiahnutia z ponuky) alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia nie je schopný dodať tovar v dohodnutej lehote alebo cene, a/alebo zabezpečenie tovaru by predávajúcemu spôsobilo neprimerané ťažkosti a neprimerané výdavky v pomere k hodnote objednaného tovaru, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na náhradnom plnení. O stornovaní objednávky bude kupujúceho bezodkladne informovať telefonicky alebo e-mailom. V prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti budú finančné prostriedky vrátené do 14 dní na účet, z ktorého ste zaplatili, pokiaľ sa nedohodneme inak.
3. Predávajúci si vyhradzuje právo stornovať objednávku aj v prípade ak kupujúci opakovane použije zľavový kupón.
4. V prípade ak do 15 dní od vytvorenia objednávky, kupujúci nezaplatí sumu za objednávku predávajúci nezaplatenú objednávku stornuje.

XI. Reklamácia

1. Predávajúci je zodpovedný za vady, ktoré má predaný alebo vyrobený tovar pri prevzatí kupujúcim.
2. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť/opraviť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť alebo opraviť. Kupujúci má právo namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci má možnosť vždy namiesto odstránenia vady vymeniť poškodený tovar za nepoškodený, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné problémy.
3. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť, a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne používať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva má aj kupujúci, ak ide síce o odstrániteľné vady, ale kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
4. Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v niektorých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
5. Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie okamžite a vydá ho kupujúcemu. Najneskôr ho však vydá spolu s dokladom o vybavení reklamácie.
6. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby ukončenia reklamačného konania (odovzdanie opraveného výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie) sa do záručnej doby nepočíta. V prípade výmeny veci za novú, začína plynúť nová záručná doba od jej prevzatia.
7. Pri uplatnení reklamácie kupujúcim počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe písomného odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením.
8. Pri uplatnení reklamácie kupujúcim po 12 mesiacoch od kúpy, keď ju predávajúci zamietol, predávajúci je povinný v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova. Počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
9. O výsledku reklamácie bude kupujúci informovaný bezprostredne po ukončení reklamačného konania e-mailom a zároveň mu bude doručený prostredníctvom e-mailu, resp. doporučenou poštou reklamačný protokol (doklad o vybavení reklamácie). Doklad o vybavení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
10. V prípade uplatnenia reklamácie, kupujúci informuje predávajúceho prostredníctvom reklamačného listu o uplatnení prostredníctvom emailu (pre dosiahnutie čo najrýchlejšieho vybavenia reklamácie) a zašle tovar zabalený do obalu vyhovujúceho preprave spolu s popisom vady v reklamačnom protokole a kópiou dokladu o kúpe (prípadne záručným listom, ak bol vydaný) na adresu predávajúceho:

ARIPU s. r. o.
Na Revíne 15
831 01 Bratislava
e-mail: info@aripu.sk
telefón: +421 902 749 426

11. V prípade ak kupujúci chce riešiť reklamáciu online, tak zašle na e-mailovú adresu reklamácie@aripu.sk vyplnený reklamačný list spolu s fotkami reklamovaného tovaru. Po doručení e-mailu s fotografiami predávajúci informuje kupujúceho o ďalšom postupe.
12. Kupujúci má právo na úhradu nevyhnutných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením práv zo zodpovednosti za vady. Pokiaľ kupujúci nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

XII. Odstúpenie od zmluvy

1. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu v súlade s § 7 zákona č. 102/2014 Z.z.
2. Lehota na odstúpenie od zmluvy je 14 dní
•   okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, ak je predmetom kúpnej zmluvy objednaný tovar, ktorý sa dodáva oddelene
•   okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, ak je predmetom kúpnej zmluvy niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí,
•   okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru, ak je predmetom kúpnej zmluvy tovar, ktorý je dodávaný počas vymedzeného obdobia.
3. Ak predmetom kúpnej zmluvy je dodanie tovaru, kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru. Ak kupujúci odstúpi od zmluvy, ruší sa tým aj všetky prípadné súvisiace doplnkové zmluvy.
4. V súlade s ust. §517 ods. 1 Občianskeho zákonníka môže kupujúci uplatniť odstúpenie aj len vo vzťahu k časti predmetu zmluvy (ak predmetom zmluvy resp. záväznej objednávky bolo dodanie niekoľkých kusov tovaru) a v takom prípade sa zmluva ruší len v tejto časti.
5. Kupujúci je povinný, ak toto právo chce využiť, písomné odstúpenie od kúpnej zmluvy osobne doručiť najneskôr v posledný deň určenej lehoty na kontaktnú adresu predávajúceho alebo toto odstúpenie odovzdať na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu, ktorá je uvedená v kontaktoch. Kupujúci je povinný po oznámení o odstúpení od zmluvy zaslať alebo doručiť osobne predmet zmluvy, od ktorej odstupuje spolu so všetkou dokumentáciou – napr. kópia faktúry, návodom a inou dokumentáciou k tovaru, ktorá mu bola doručená spolu s tovarom, najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia.
6. Kupujúci, zašle tovar doporučene a ako poistenú zásielku.
7. Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci urobiť písomnou formou spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy, alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči alebo pomocou formulára, ktorý je zverejnený na TU.
8. Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok musí obsahovať informácie požadované vo formulári, ktorý je zverejnený na TU, najmä identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie, najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu kupujúceho.
9. Tovar, ktorý bude zaslaný na dobierku nebude nami prevzatý.
10. Predávajúci vráti zaplatené plnenie za tovar / službu vrátane nákladov na dopravu v zmysle ust. §9 ods. 3) zákona č. 102/2014 Z.z. ako i nákladov preukázateľne vynaložených na objednanie tovaru do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, avšak nemusí vrátiť peniaze skôr ako je mu doručený tovar alebo kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru, to neplatí v prípade ak predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne sám. Kupujúci má nárok pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy na vrátenie nákladov za najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim
11. Kupujúci berie na vedomie, že v súlade s ustanovením § 7 ods. 6 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku nemôže okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy, ktorej predmetom je:

•   poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
•   predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
•   predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného sp otrebiteľa,
•   predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
•   predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
•   predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
•   predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30
•   dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť,
•   vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
•   predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
•   predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,
•   poskytnutie ubytovacích služieb na iný ako ubytovací účel, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,
•   poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.

12. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo keď výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru prerušil výrobu alebo dovoz tovaru. Predávajúci bezodkladne informuje kupujúceho prostredníctvo emailovej adresy uvedenej v objednávke a vráti v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe zmluvy prijal, a to rovnakým spôsobom akým kupujúci za tovar/služby zaplatil.
13. Tovar musí vrátiť kupujúci predávajúcemu nepoškodený, neopotrebovaný a neznečistený a jedine v pôvodnom originálnom nepoškodenom obale. Nárok na náhradu škody vzniknuté na tovare je predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.
14. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, nie je predávajúci povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, než mu kupujúci tovar odovzdá alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal.
15. Kupujúci znáša akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré bolo spôsobené jeho používaním nad rámec potrebný pre zistenie funkčnosti a vlastností tovaru.                                                                                                                                                                                                                               16. Kupujúci si je vedomý, že všetky výrobky vyrobené „Na mieru“ nepodliehajú možnosti vrátenia ani výmeny tovaru.

XIII. Ochrana osobných údajov

1. Všetky informácie, ktoré kupujúci uvedie, sú dôverné a predávajúci bude s nimi tak zaobchádzať. Predávajúci nemôže bez udelenia písomného súhlasu použiť poskytnuté informácie za iným účelom, než na aký boli poskytnuté. Toto ustanovenie sa netýka e-mailovej adresy, na ktorú vám môžu byť zasielané obchodné oznámenia, pretože tento postup umožňuje zákon, ak ho neodmietnete. Tieto oznámenia sa môžu týkať iba podobného alebo súvisiaceho tovaru a možno ich kedykoľvek jednoduchým spôsobom (zaslaním listu, emailu alebo preklikom na odkaz v obchodnom oznámení) odhlásiť. E-mailová adresa bude na tento účel uchovávaná po dobu 3 rokov od uzavretia poslednej zmluvy medzi zmluvnými stranami.
2. Podrobnejšie informácie o ochrane osobných údajov nájdete v zásadách ochrany osobných údajov TU.

XIV. Mimosúdne riešenie sporov

1. K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom P. O. BOX 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, internetová adresa: https://www.soi.sk/sk. Platformu pre riešenie sporov on-line nachádzajúce sa na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využiť pri riešení sporov medzi predávajúcim a kupujúcim z kúpnej zmluvy.
2. Európske spotrebiteľské centrum Slovenská republika, so sídlom Mlynské nivy 44/A 827 15, Bratislava 212 Slovenská republika, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.sk je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 zo 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-line a dopĺňa nariadenie (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22 / ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).
3. Predávajúci je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dohľad nad dodržiavaním zákona o ochrane spotrebiteľa a zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.

XV. Záverečné ustanovenia

1. Všetky dohody medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, potom strany dojednávajú, že vzťah sa riadi právom Slovenskej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.
2. Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovení zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
3. Všetky práva k webovým stránkam predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozloženia stránky, fotiek, filmov, grafiky, ochranných známok, logá a ďalšieho obsahu a prvkov, patrí predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez súhlasu predávajúceho.
4. Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahu tretích osôb do internetového obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Kupujúci nesmie pri využívaní internetového obchodu používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene užívať programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace internetový obchod a užívať internetový obchod alebo jeho časti či softwarové vybavenie takým spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho určením či účelom.
5. Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je verejne prístupná.
6. Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
7. Prílohou obchodných podmienok je vzorový formulár na:
•   Odstúpenie od zmluvy
•   Výmena/Vrátenie tovaru
•   Reklamácia tovaru

Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosti dňom 01. 08. 2021

Prílohy:
Príloha č. 1 – Formulár na odstúpenie od zmluvy
Príloha č. 2 – Formulár Výmena/Vrátenie tovaru
Príloha č. 3 – Formulár Reklamácia tovaru

Obchodné podmienky v PDF formáte – platné od 01. 08. 2021

Nákupný košík
EUR Euro